10.8 C
București
duminică, 3 martie, 2024
Google search engine
Diverse„Vina” ambreiajului de tractor și rivalitatea dintre Lamborghini si Ferrari

„Vina” ambreiajului de tractor și rivalitatea dintre Lamborghini si Ferrari

29 Ianuarie, Ziua Internaționala a Invenției Automobilului

Dintre sutele de povești captivante se remarcă rivalitatea dintre Ferrari și Lamborghini, două dintre mărcile care nu mai au nevoie de nicio prezentare.

Această poveste este cu atât mai fascinantă, cu cât destinul unuia dintre aceste branduri este strâns legat de apariția celuilalt.

Enzo Ferrari, pilot de curse Italian, antreprenor, este fondatorul echipei de curse auto de Mare Premiu, Scuderia Ferrari. În 1928 a fost fondată Compania Ferrari, unde sponsoriza piloți de curse și construia modele de competiție, iar în anul 1947 construiește primul automobil de stradă care purta logo-ul Ferrari. În 1950, apărea 166 Inter, primul model de tip grand tourer, destinat clienților obișnuiți.

Dacă pasiunea l-a animat mereu pe italian, pentru rezultate cât mai bune pe circuit, nu aceeași dorință se manifesta și în direcția mașinilor de stradă.

În 28 aprilie 1916 se naște, într-o familie de viticultori, Ferruccio Lamborghini. Încă din adolescență îi plăcea să repare utilajele agricole de la ferma părinților de câte ori avea ocazia, iar ulterior va studia ingineria mecanică. A brevetat cu succes o inovație care-i permitea ca un motor să pornească pe benzină, dar să ruleze pe motorină.   

În cel de-al Doilea Război Mondial, fiind pasionat de motoare, Ferruccio Lamborghinia fost înrolat în aviația militară ca mecanic și a devenit cunoscut pentru ingeniozitatea cu care reușea să facă improvizații și reparații.                             

După război, în 1948,  Ferruccio Lamborghini se lansează în producția de utilaje agricole și înființează compania „Lamborghini Trattori”. folosind pentru tractoare piese recuperate de la echipamente militare deteriorate.

Tractoarele se vindeau tot mai bine, iar în 1960 construiește calorifere pe bază de ulei și sisteme de aer condiționat pentru clădiri. Afacerea devine înfloritoare și în garajul lui Lamborghini au început să se perinde diferite modele de Lancia, Alfa Romeo, Jaguar, Maserati și Mercedes-Benz.

Tractor Lamborghini

În anul 1958 avea să achiziționeze un Ferrari 250 GT, dar se pare că Ferruccio Lamborghini nu era un șofer prea bun și călca ambreiajul destul de des, astfel că mașina Ferrari se strica mai mereu.

După ce a trecut prin experiența mai multor modele construite în fabrica lui Enzo, Ferruccio, care era pasionat de curse, a realizat că mașinilor Ferrari le lipsește rafinamentul. Mai mult, problemele recurente manifestate de ambreiaj, care necesitau transportul mașinii înapoi la uzină pentru reparații, deveniseră tot mai deranjante.

Ferruccio Lamborghini-fondatorul Lamborghini

Nemulțumit de atâtea drumuri, Lamborghini le-a cerut, la un moment dat, mecanicilor săi de la fabrica de tractoare să îi repare mașina.

Aceștia au demontat motorul și transmisia, și au înlocuit ambreiajul. Au descoperit, astfel, că ambreiajul defect era exact același tip de ambreiaj montat pe tractoarele sale. De fapt, un ambreiaj disponibil comercial, amplasat pe multe dintre mașinile sport din acea perioadă. Ambreiajul cu pricina costa 10 lire italienești, însă de fiecare dată când mașina lui Ferruccio Lamborghini era reparată la fabrica din Maranello acesta era taxat cu 1.000 de lire.

Enzo Ferrari și Ferruccio Lamborghini, rivalii bolidurilor de pe șosele

Patronul de la Lamborghini îl confruntă pe Enzo Ferrari, pentru a i se plânge personal cu privire la mașinile care ieșeau pe poarta fabricii din Maranello. Ferruccio nu venea doar cu reclamații, ci și cu sugestia ca discul de ambreiaj să fie mărit, pentru a face față mai bine solicitărilor puternicului motor V12.

Răspunsul lui Enzo a fost scurt și jignitor: Nu ambreiajul e problema, tu ești. Știi să conduci un tractor, dar nu vei ști niciodată să conduci un Ferrari.

Potrivit spuselor unor angajați de încredere, fabricantul de tractoare a părăsit încăperea precipitat, cu promisiunea că va construi mașini sport mai bine decât o poate face faimosul inginer Enzo Ferrari.

Corect, sunt fermier, a spus Ferruccio Lamborghini, dar îți voi arăta cum să faci o mașină sport și o voi face singur pentru a-ți arăta cum trebuie să fie cu adevărat o mașină sport.

Din acest punct rivalitatea s-a transformat într-un adevărat război.

Rivalitate între mașinile Ferrari și Lamborghini

În 1963, Ferruccio Lamborghini a angajat cei mai buni oameni, unii dintre ei chiar de la Ferarri, și a pus bazele companiei Lamborghini Automobili S.p.A, cu ambiția de a construi o mașină sport mai bună decât Ferarri.

Primul model produs a fost 350 GTV, cu motor V-12, care a avut un real succes. Aceasta atingea viteza maximă de 280 de km/h. A urmat Miura o bijuterie de mașină care a făcut furori în Italia.

Ca o paranteză, majoritatea numelor de modele ale mărcii sunt inspirate din lumea taurilor de luptă. Celebrul Miura face referire la cel mai faimos crescător de tauri de luptă, Antonio Miura. Unul dintre cele mai noi nume, Aventador, vine de la un exemplar al crescătoriei Cuadri, cel mai bun taur al competiției din Zaragoza din 1993, cu care a luptat Emilio Muñoz, Printre renumitele nume găsim Islero, Jarama, Gallardo sau celebrul Diablo.

Rivalitatea dintre Ferrari și Lamborghini a continuat ani de-a rândul. Restul e istorie.

 

Veronica Diac
Veronica Diachttp://canal33.ro
A preferat întotdeauna să facă munca „nevăzută” a unei redacții jurnalistice, cea de documentare, extrem de prețuită și de căutată atunci „când îți arde buza”, dar care îl lasă mereu în umbră pe autorul ei. E specializată în relația presei cu instituțiile bancare, de asigurări sociale și de sănătate, dar și pe spinoasa problemă a pensionării. Pasiunea ei cea mare e însă să scrie povesti urbane despre locuri și personaje care au făcut cândva „istorie”!
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments